خاطرات دوست عزيز و گرامي جناب آقاي رحيم احمدي
بنام خدا
در شروع عرایضم به رسم ادب لازم میدانم یادی کنم از دوست بسیار عزیز و نازنین دوران نو جوانیم شهید بزرگوار فریدون جاهد زاده جوان پاک باخته وآسمانی که در آغازین سالهای جوانیِ عمر چون گل کوتاهش با پشت پا زدن برتمام تعلقات این دنیای فانی ، زندگی و سعادت ابدی وجاودانه را بر گزید وبه جمع مؤمنان و منعمان نزد خداوند پیوست آخرین باری که فریدون را دیدم در تابستان سال 1365بود که در حین صحبتهایمان متوجه شد که من نماز خوان هستم واز این خبر فوق العاده خوشحال و ذوق زده شدوگفت من فکر نمی کردم تو نماز خوان باشی ودر ادامه صحبتهایمان خیلی آرام به من گفت چند وقتی هست که روی تزکیه ی نفس کار می کنم ودر حالیکه به ناخن نوک یکی از انگشتانش اشاره می کرد گفت: احساس میکنم یک ذرّ ه ، فقط یک ذرّه تزکیه شده ام . والبته این حرف فقط یک شکسته نفسی بود ودر واقع ایشان به تزکیه ی کامل رسیده بود. در هر حال من فکر نمی کردم که آن دیدار آخرین دیدار با دوست عزیزم باشد وپس از آن دیگر هر وقت به ولایت می روم فقط با حسرت و اندوه با حضور بر سر مزارش و خواندن آیه ی قرآنی و فاتحه ای و مرور خاطرات گذشته ،به دوست عزیزم ادای احترام کرده ویادش را گرامی میدارم . روحش شاد باد. همچنین یاد می کنم از شهید بزرگوار دیگر روستای کوچک و خاکیم شوربلاغ بنام احد کار گر که همبازی دوران کودکیم بود جوان نازنینی که پس از همان دوران کودکی دیگر هیچوقت ایشان را ندیده بودم .............
...............ادامه مطلب ............
موضوعات مرتبط: داستان
برچسبها: شور بلاغ مغان , رحيم احمدي
ادامه مطلب
انتخابات انجمن خوشنویسان در پارس آباد برگزار شد
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد گفت: با حضور هنرمندان و اعضای انجمن ، انتخابات انجمن خوشنویسان در این شهر برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ، یوسف روزگاری ، درجریان برگزاری انتخابات انجمن خوشنویسان پارس آباد درجمع هنرمندان این هنر گفت : خوشنویسی و داشتن خط زیبا ازمقدس ترین هنرهاست ولی متاسفانه امروزه آنچنانکه باید به این هنر توجه شود ، نشده است و می توان گفت در برخی جاهای کشور نیز به فراموشی سپرده شده است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد ، با اشاره به اینکه متاسفانه فعالیت این انجمن در پارس آباد بنابه دلایلی راکد مانده بود و فقط هر ازچندگاهی آزمون خوشنویسی آن هم باشرکت یک یا دو نفر برگزار می شد، افزود: زنده و پویا نگه داشتن هنر خوشنویسی تنها منوط به برگزاری آزمون خوشنویسی توسط انجمن خوشنویسان ایران نیست.
وی در ادامه گفت: با برگزاری جلسات هفتگی خوشنویسی، نمایشگاه و ویژه برنامه هایی درمناسبت ها نیز می توانیم این هنر را به علاقمندان کودک و نوجوان انتقال دهیم و باکشف استعدادها آنان را بصورت صحیح و اصولی تربیت نماییم.
درپایان انتخابات انجمن خوشنویسی با حضور اعضا و هنرمندان این رشته برگزارشد و آقایان فرامرز شاهی ، نوروزعلی مکمل و تراب حسن زاده به عنوان اعضای مرکزی انجمن انتخاب شدند.
موضوعات مرتبط: خوشنوسی
برچسبها: انتخابات انجمن خوشنویسان در پارس آباد
احد آخرين فرزندخانواده كارگر بود که در اول شهريور ماه سال 1348 در روستاي "شوربلاغ" از توابع شهرستان گرمي به دنيا آمد. پدرش "آدي شيرين" مردي کشاورز بود و قطعه زمين زراعي کوچکي در شوربلاغ داشت که به صورت ديم کشت ميشد و معمولاً بهرهاي نداشت و هرچه بود از همين کشاورزي معاش خانواده فراهم ميآمد.
روزها مادر او را به پشت ميبست و براي بوتهچيني به صحرا ميرفت و يا در همان حال كه فرزندش را به پشت بسته بود، کارهاي عقب افتاده خانه را انجام ميداد.
روزگار به سختي مي گذشت، اما توقعات اندک بود و همين امر ميتوانست بر زندگي خانوادهها سهولت ببخشد.
دوران خردسالي احد با بازيهايي همانند "قايش گوتدو" و " چلينگ آغاج" و "قائم باشك" سپري شد و احد در اين بازيها که در واقع تمرين بازيهاي بسيار بزرگ و اساسي زندگي بود، مهارت و زيرکي خود را آشکار ميکرد و نشان ميداد که يک سر و گردن از همبازيهايش بلندتر است.
در دوران کودکي براي احد اتفاق مهمي رخ داد. خانواده كارگر از شوربلاغ به پارسآباد نقل مکان کرده و در خيابان شهيد مطهري اين شهر سكني گزيدند.
برادرش امين که در واقع پدر معنوي احد بود، او را در مدرسه ابتدايي بوعلي ثبت نام کرد. احد خوب درس ميخواند و تکاليف اش را به موقع انجام ميداد. خوب فوتبال بازي ميکرد. به دوستي و ارتباط دوستانه علاقه داشت و خوشرو بود و از اين رو دوستان زيادي داشت.
غروب که از راه ميرسيد با دوستانش جمع ميشدند و آنگاه که تردد ماشين در کوچه کم ميشد واليبال و فوتبال بازي ميکردند.
به ياري اعضاي خانواده که مشغول به کار شده بودند وضع مالي روز به روز بهبود مييافت. برادرش اکنون ميرآب سازمان آب بود و خانواده غالباً با کار جمعآوري پنبه و وجين مزارع اين و آن معاش خود را تأمين کرده به رونق اقتصادي پارسآباد مدد ميرسانيدند.
احد در سال 1362 وارد مدرسه راهنمايي پارسا در شهر پارسآباد شد. سالهاي اول و دوم راهنمايي را با موفقيت سپري کرد. اما در سال سوم راهنمايي مردود شد و ترک تحصيل کرد و به عنوان کمک دست گچکار در پارسآباد و سپس در تهران به کار پرداخت.
پر جنب و جوش بود و روحيه قوي مذهبي داشت. در پايگاه مسجد امام موسيبن جعفر(ع)، عضو فعال بود. هميشه نماز خود را به جماعت ميخواند. با والدينش مهربان و صميمي بود. اهل صله ارحام بود و ديد و بازديدهاي خانوادگي را ارج مينهاد. هر جا تشييع جنازه شهيدي برگزار ميشد، خود را حاضر ميساخت و شرکت ميکرد. مؤدب بود و اهل احترام و مخصوصاً احترام برادر بزرگش را پاس ميداشت. مريد امام خميني بود و او را همچون "خورشيدي" ميستود که به کشور وارد شده و آن را نوراني کرده است.
نوجواني بود لاغر اندام، با موهاي سياه مايل به زرد و با ابروهاي طاق، گونهاي سفيد مايل به گندمي داشت. بسيار خوش اخلاق و سر به زير بود و اگر چه در دوران کودکي به راحتي با همه دوست ميشد، اکنون دوستان اندکي داشت و تنها تفريحش عبارت بود از دانه دادن به کبوترانش.
اهل چارهانديشي بود و اعتقاد داشت که براي هر مشکلي راه چارهاي وجود دارد و آرزو داشت ادامه تحصيل بدهد و به نيروي انتظامي بپيوندد.
در سال 1366 به فاصله اندکي پدر و سه ماه بعد مادر خود را از دست داد. از هنگامي که خود را از زير ضربات ناشي از وفات پدر و مادر کنار کشيد، در تهران به کار پرداخت. اندک زماني گچکار بود سپس با يک دوست پارسآبادي که در تهران کارميکرد و کارگاه پيتزاپزي و توزيع پيتزا اجاره کرده بود، کار كرد و در آن جا بود که خورشيدي در زندگياش درخشيد و او را به مسيري سوق داد که زندگي و نهايت کارش در آنجا رقم خورد.
احد عاشق نوهي عموي خود شده بود.
روزگار جنگ بود و سختيها و احد خدمت سربازي خود را انجام نداده بود. خانواده عمو شرط موافقت خود را اتمام خدمت سربازي احد قيد کرده بود.
اکنون احد در سن و سالي نبود که به خدمت برود. او به عمويش وکيل که خردسالتر از خودش بود و در واقع بيش از آنکه برادرزادهي عمو باشد، دوست بودند، نامه نوشت تا ترتيب اعزام او از طريق کميته انقلاب اسلامي داده شود. وکيل در اين روزگار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي کار ميکرد و خودش در جبهه بود.
احد ميخواست با اعزام به خدمت اعتماد خانواده دختر را محکمتر کند. وکيل برادرزاده احد تحقيقاتي کرد و معلوم شد کميته گزينشي ندارد. در اين حال و در زماني که عمو در حال بررسي بود، احد 18 ماه قبل از موعد از طريق حوزه نظام وظيفه تهران به خدمت اعزام شد.
عمو آن روزها تصور ميكرد که احد دوران آموزش نظامي را در پادگان لويزان تهران سپري مي كند و با اتمام دوره به نزيكترين محل خدمتش برمي گردد، اما غافل از اينكه احد مستقيماً به سومار اعزام شد و عمو تا خودش را پيدا كند يعني تقريباً بيست روز بعد از حضور در سومار، از ناحيه شکم با تير مستقيم دشمن بعثي به شهادت رسيد.
دو ماه مفقودالاثر بود. بي خبري برادرزاده اش وي را تحت فشار قرار داده بود. از طرفي هم پسر عمه نيز مفقودالاثر بود.
سلمان بهشتي، عموزاده خانواده كارگر به جستجوي فرزند مفقودالاثر خود قدرت بهشتي به تهران رفته بود که بعدهامعلوم شد سلمان شهيد شده است.
سلمان در تهران و در جستجوي فرزند خود بود که در تابلو پارک شهر ستاد اعزام شهدا، عکس احد را ديد و شناسايي اش كرد و بلافاصله عمويش را در جريان قرار داد و معلوم شد که چون احد از تهران اعزام شده در واحد اعزام كننده آدرس خانواده احد مشخص نشده است.
وکيل خود را به تهران رساند و جسد عموي شهيدش احد را با هواپيما به تبريز منتقل کرد. در تبريز و به هنگام تهيه آمبولانس بود که يکي از همسايگان خود را ديد. آن دو لحظهاي با هم صحبت کردند او برادر قاسم خصمافکن بود و اظهار داشت قاسم شهيد شده است و حالا اين برادر درصدد است که پيكر قاسم را به پارسآباد منتقل نمايد.
آن دو، پيكر عمو و برادر شهيد خود را در آمبولانس نهادند و به سوي پارسآباد به راه افتادند. از اردبيل اجازه دفن گرفتند و هنگامي که از دروازه مشکين اردبيل به سوي پارسآباد به حرکت درميآمدند وکيل پسر عمهي خود را ديد و به سوي او خيز برداشت. او را بوسيد. حالا هر دو مفقودالاثر او پيدا شده بودند: يکي شهيد بود و ديگري زنده.
او نيز سوار آمبولانس شد و به سوي پارسآباد به راه افتادند. در بين راه بارها پسر عمه درباره هويت شهيد پرسيد. وکيل چيزي به او نگفت تا آنکه از او قول گرفت بيتابي نکند و آنگاه حقيقت را به او گفت: اين شهيد احد کارگر بود و در اين دو ماهي كه شهيد شده بود پيكر مطهرش در يخچال نگهداري شده بود.
فرداي آنروز پيكرشهيد احد کارگر و شهيد قاسم خصمافکن با چنان شکوهي در پارسآباد تشييع شد که هنوز هم از خاطرهها نرفته است. پيکر خاکي احد در گلزار شهداي بهشت زهرا دفن شد.
براي برادرش امينآقا هيچ چيز باور کردني نبود تا آن که خود پيكر برادر شهيدش را ديد. آخر همين ديروز نامه او آمده بود و احد ضمن رساندن سلام به همه گفته بود که در سومار خدمت ميکند. واقعيت آن است که احد ده روز پس از نوشتن نامه، در تاريخ 1367/05/07 بر اثر اصابت تيري مستقيم به شهادت رسيد.
روحش شاد و يادش گرامي...
موضوعات مرتبط: تصاویر
برچسبها: شهيد احد كارگر
بي مهري به هنر خوش نويسي
هنر خوش نويسي همواره توانسته است درجنبه هاي مختلف زندگي ماايرانيان نقش آفريني کند و به عنوان يكي از هنرهاي سنتي درجاي بلند وويژه يي قراربگيرد وبه سبب قابليت وتقدسي که دارد نشان ونماد هويت ملي ايران در دنيا گردد و بار پيامي مهم و مفاهيم ارزشمندي را به دوش بکشد . امروزه خط وخوش نويسي از چند جهت مورد بي مهري است . و تاکنون نگاه مستقل ويژه يي از سوي مسوولان مربوط ، به اين رشته ي ناب وفرهنگي صورت نگرفته است .
موضوعات مرتبط: خوشنوسی
برچسبها: هنر خوشنويسي
ادامه مطلب

احساسهای زیبا را به زبان بیاورید!
لذتهایتان را به زبان بیاورید، چرا که مغز شما هوشیارانه آنها را دریافت کرده و به کار میبرد.
به نوشته همشهری این نتیجه تحقیقات پرفسور سمیعی است. تحقیقات او نشان داده است که ساختار کوچک هیپوتالاموس در مغز ماده آزاد کننده هورمونی ترشح می کند به نام کورتیکوتروفین، این ماده وظیفه ی تامین انرژی لازم بدن برای مقابله با استرس، شرایط بحرانی و اضطراب را دارد.
در واقع همان چیزی است که به بدن کمک می کند تا بتواند مدیریت هیجان اداره کند. اما عمر این ماده فقط یک سال است و گاهی به صورت خودکار درمغز ترشح می شود.
برای دانستن این مطلب که چه چیزهایی باعث ترشح بیشتر این ماده در برخی افراد و یا قطع و تاخیر ترشح درافراد دیگر میشود، پروفسور سمیعی تحقیقاتی انجام داده است.
نتیجه تحقیقات چندی پیش در سایت پروفسور سمیعی منتشر شد. نتیجه تحقیقات برای علم روانشناسی بسیار جالب و بی نظیربود. نتیجه این تحقیقات می گویید: وقتی شما از منظره ای یا دیدن چیزی لذت می برید و از آن به صورت کلامی تعریف می کنید و یا اینکه اهل به به و چه چه کردن هستید، میزان ترشح این ماده در مغز افزایش می یابد.
علاوه بر این وقتی شما یک پارچه زیبا، گلبرگ گل یا هر چیز لطیفی را لمس میکنید و ازآن احساس خوشایندی دارید، میزان ترشح این ماده در مغز افزایش مییابد.
همچنین، وقتی شما دست می زنید یا همان به اصطلاح کف زدن، حتی وقتی دریک کنفرانس حضور دارید و یا در یک مهمانی و... حتی به مدت زمانی کوتاه، میزان ترشح این ماده در مغز را افزایش میدهید
بنابراین بهتر است از هر چیز لذت بخش که میبینند و حس میکنند تعریف کنید! خوشا به حال آنانی که عادت دارند چشمهایشان را پر از زیباییهای بینظیر طبیعت کنند! و نیز خوشا به حال آنانی که وقتی قرار است به افتخار کسی کف بزنند، با شور هیجان این کار را میکنند.
باید بدانیم که رفتارها و لذت های ما چه بصری و چه لمسی همه باعث کنترل هیجانات و استرس ها در بدن میشوند. این گونه رفتار ها را در بدن خود ذخیره و انباشته سازید تا باعث ترشح بیشتر ماده های موثر مغز در آرامش شما شود.
یادمان باشد از این لحظه به بعد؛ لذتهایمان را به زبا ن بیاوریم تا مغز هوشیارانه آنها را دریافت کرده و به کار برد.
موضوعات مرتبط: نکته ها
برچسبها: احساسهای زیبا
اوتیسم یك بیماری روانی نیست.
.
كودكان مبتلا به اوتیسم كودكان سركشی نیستند كه خود رفتارهایشان را انتخاب كرده باشند. اوتیسم به دلیل داشتن والدین بد ایجاد نمی گردد، به علاوه هیچ عامل روان شناختی خاصی در خصوص تأخیر رشد كودك شناخته نشده است.
علائم اوتیسم چیست ؟
افراد مبتلا به اوتیسم معمولاً حداقل نصف علائمی را كه در زیر عنوان شده است نشان می دهند . این نشانه ها از خفیف تا شدید متغیر هستند . در موقعیت های كاملاً متفاوت، رفتارهایی كه با سن كودك تطابق ندارد مشاهده می گردد.· اصرار به یكسانی داشته و در مقابل تغییر مقاوم هستند.
موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسبها: اوتیسم
ادامه مطلب
كودكان بیش فعال
امروزه بسیاری از مادران و پدران از شیطنت بسیار زیاد كودكانشان شكایت دارند. آنها اظهار می دارند كه فرزندشان مرتب در حال حركت و فعالیت است و نوعی حالت بی قراری و ناآرامی در او مشاهده می كنند. برخی از این والدین از فقدان تمركز حواس و ضعف درسی كودك نیز صحبت می كنند. آنها علت این فعالیت بیش از اندازه را نمی دانند و مرتب فرزندشان را مورد سرزنش قرار می دهند. این كودكان بعضاً مورد انتقاد و تنبیه بسیار زیاد قرار می گیرند. عدهای از پدر و مادرها كنترل خود را از دست می دهند و این كودكان را به شدت كتك می زنند یا آنها را تهدید می كنند. در این نوشتار سعی شده است پدیده بیش فعالی در كودكان توضیح داده و راههای برخورد مناسب با این حالت ارائه شود.
.
موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسبها: كودكان بیش فعال
ادامه مطلب
امیر مۆمنان در سخنان کوتاه خود یادآور مى شود که، هرگز نباید ازخدا خواست تا ما را به امتحان نبرد; زیرا جهان آفرینش، جهان آزمون است. بلکه باید از خدا خواست که ما را دچار امتحان هایى نسازد که از عهده آن برنیاییم. آن گاه امام انگیزه آزمایش الهى را به این شکل بیان مى کند: هدف آشکار ساختن صفات خوب و بدى است که به انسان شخصیت مى بخشد; مثلاً در برخى از مردم حساسیت هاى خاصى نسبت به بعضى از حوادث است و در افرادى زمینه ناراحتى به برخى از مسائل مانند داشتن دختر و کمبود مال نهفته است; در حالى که در برخى دیگر نه تنها چنین زمینه اى وجود ندارد; بلکه یک نوع رضایتمندى و خرسندى به تقدیرهاى الهى است. هرگاه این دو گروه به آزمون برده نشوند، این زمینه ها آشکار نمى شود و توان ها به فعلیت تبدیل نمى شود; در نتیجه گروهى از همین مسیر، تربیت کامل انسانى پیدا نمى کنند.....
موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسبها: چگونه در امتحانات الهی سربلند شویم
ادامه مطلب
پيام سپاس و قدرداني دكتر صابر سپهري مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل.
رهبرمعظم انقلاب اسلامي: دست تواناي معلم است كه چشم انداز آينده ما را ترسيم مي كند
فرهنگيان معظم استان/همكاران معزز/ دوستان ارجمند
با سلام و احترام
با صلوات برمحمد و آل محمد، مديريت در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، فرصتي براي خدمت بي منت، رشد و توسعه كشور بوده به ويژه خدمت به مردم ولايت مدار و شريف استان، لوح زرين و پشتوانه معنوي گران سنگي است كه خدمتگزاران اين نظام مقدس بدان مفتخر و موجب سربلندي آنان در پيشگاه خداوند متعال مي گردد و از اين كه با عنايت حضرت احديت و حسن اعتماد جناب آقاي دكتر فاني وزير محترم آموزش و پرورش، نماينده معزز ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل، استاندار و نمايندگان محترم مردم شريف استان در مجلس شوراي اسلامي، توفيق خدمتگزاري به مجموعه بسيار فاخر فرهنگيان فرهيخته و دانش آموزان مستعد و آينده ساز تمدن عظيم اسلامي در دستگاه عظيم تعليم و تربيت استان اردبيل را يافته ام، خداوند منان را شاكرم.
اميدوارم به حول و قوه الهي، در سايه توجهات حضرت ولي عصر(عج) و در راستاي رهنمودها و منويات ارزشمند رهبر فرزانه و معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي)، درتحقق اهداف، سياست ها و راهبردهاي دولت تدبير و اميد، وزير انديشمند آموزش و پرورش در سالي كه مزين به نام «حماسه سياسي» و «حماسه اقتصادي» است با حمايت، مساعدت هاي فكري و توسعه مشاركت هاي همه جانبه فرهنگيان فرهيخته به ويژه پيشكسوتان گرانقدر، مديران و روساي محترم دستگاه هاي اجرايي استان، صاحبان انديشه و خرد، اولياي معزز دانش آموزان و مديران عزيز مدارس در جهت ارتقاي علمي و تربيت ديني آينده سازان، رشد كيفي و كمي فعاليت ها و برنامه هاي آموزشي و پرورشي استان تلاش مضاعف داشته باشم.
بدينوسيله برخود وظيفه مي دانم از پيام تبريك سرشار از ابراز لطف و محبت وافر شما بزرگواران كه به صورت حضوري، ارسال پيامك، تلفني، بنر و پارچه نوشته نسبت به اين حقير ارزاني فرموده ايد صميمانه سپاسگزاري نمايم و از اين كه امكان قدرداني حضوري ميسر نشد بي نهايت پوزش مي طلبم و از درگاه حضرت احديت، سلامتي، توفيق، عزت، سربلندي و سرافرازي همه دانش دوستان ايران زمين را در خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مسئلت دارم و از ساير بزرگواران كه قصد ديدار براي تبريك حضوري دارند، استدعا دارم متحمل زحمت نشوند، انشاالله اينجانب طبق برنامه جهت ديدار به خدمت عزيزان فرهنگي و دانش آموزان گرانقدر در مدارس رسيده و ضمن ديدار از نظر و پيشنهاد ارزنده آنان بيشتر بهره مند خواهم شد.
صابر سپهري
مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل
موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسبها: پيام سپاس مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل
عوامل تقویت مدیریت زمان
در سبک زندگی اسلامی هر آن چه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی نیاز انسان بوده، مورد توجه قرار گرفته است. فن مدیریت زمان از این امر مستثنی نیست. مدیریت زمان فنی است که به ما کمک می کند از سرمایه عمر خود بهترین استفاده را داشته باشیم و جلوی ضایع شدن آن را بگیریم.
امام صادق (ع) می فرماید:"بنده حقیقت ایمان را به کمال نرساند، مگر آن که به سه خصلت دست یابد: فهم عمیق در دین، برنامه ریزی خوب در زندگی و شکیبایی در پیشامدهای ناگوار."
توجه به عوامل تقویت زمان، مواردی است که ما را در کنترل بهتر زمان و سامان دادن و اجرایی نمودن برنامه های مدیریتی در این زمینه یاری می کند.این عوامل عبارتند از:
موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسبها: مدیریت زمان
ادامه مطلب
- 1 آيا
دوره هاي آموزشي تخصصي مهارت هاي بدوخدمت، دوره هاي آموزشي عمومي توجيهي، دوره هاي
بدو انتصاب و ... قابل محاسبه هستند؟
ج - بله تمام مدارك ضمن خدمت از سال 1731 به بعد قابل قبول مي باشد
- 2 آيا
ضرورت دارد بخشي از گواهي نامه هاي عمومي ، مهارت هاي ICDL باشد؟
موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسبها: صدور گواهي نامه نوع دوم
ادامه مطلب
ارزشيابي كيفي وبازخوردهاي ياددهي – يادگيري
تفكر خود را تغيير دهيد تا زندگي شما تغيير كند
مقدمه
زندگي پيچيده امروزي،هرلحظه در حال نوشدن است. وخلاقيت ونوآوري،ضرورت استمرار زندگي فعال است. انسان براي خلق نشاط وپويايي در زندگي، نيازمندنوآوري وابتكار است تاانگيزه تنوع طلبي خود را ارضا كند وزمينه شكوفائي استعداددها وتواناييهاي خويش را فراهم سازد. جامعه انساني براي زنده ماندن وگريز از ايستايي به تحول ونوآوري نياز دارد. مسئوليت سازمانهاي آموزشي به خصوص آموزش وپرورش كه وظيفه تعليم وتربيت فرزندان وآينده سازان جامعه را برعهده دارد بايد براي كشف استعدادها وتوانائيهاي افرادد ودانش آموزان در آموزش وارزشيابي بايد پويايي وتحول خاصي ايجاد كند.
زيرا براي ايجاد خلاقيت در ارزشيابي ،نگرش مسئولان نظام آموزش معلمان ودبيران نسبت به شيوه هاي ارزشيابي تغيير يابد. نگرش نظري است كه درباره افراد، پديده ها يا رويدادها ابراز مي گردد. به عبارت ديگر نگرش هر فرد منعكس كننده نوع احساس وي درباره يك چيز مي باشد. از سوي ديگر ،نگرش يا طرز تلقي افراد نسبت به پديده ها ومسائل محيطي از يك سو نشأت گرفته از دانش افراد است واز سوي ديگر برادراكات وتعبير وتفسيري مترتب برآن تأثير گذاشته ودر ايجاد انگيزش ونهايتاً در رفتار آدمي مؤثر است در نتيجه مي توان گفت رفتار افراد تحت تأثير نگرش آنان قرار دارد. بنابراين بحث ارزشيابي كيفي نيز نشانگر آن است. كه بايد محتواي ارزشيابي ونگرشها به آن تغيير يابد ومتدهاي جديد جايگزين ارزشيابيهاي سنتي گردد.
موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسبها: ارزشيابي كيفي وبازخوردهاي ياددهي – يادگيري
ادامه مطلب
هنر؛ كوششي براي زيبايي

هنر دنياي عشق است و آن كه تخيلات ذهن خود را به ريسمان اين دنياي جاودانه بياويزد هميشه
ماندگار خواهد ماند.
آدمي ماندگاري خود را به راههاي مختلف در تاريخ آزموده است و تنها راهي كه ماندگاري جاودانه را از انسانها كرده است هنر است.
شعر، داستان، فيلم، عكس، نقاشي و... هر كدام شاخهاي از درخت تنومند هنر است كه ريشه در تاريخ دارد و شاخههاي اصيل آن فرازهايي آسماني را درنورديده و به عشق حقيقي رسيده است.
موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسبها: هنر؛ كوششي براي زيبايي
ادامه مطلب
سلام بر تو اى بهترين بازمانده از نسلِ ابراهيم(ع)
بنا بر سنت روضه خوانی معمول روز هشتم محرم روز ذکر شهادت حضرت علی اکبر(ع) است؛ آن شبیه ترین خلایق به رسول الله(ص) خلقا و خُلقا، همو که حسین(ع) در هنگام به به میدان رفتن اش فرمود: "خداوندا! شاهد باش جوانی را برای جنگ با کفّار به میدان فرستادم که از نظر جمال و خلق و خوی و سخن گفتن، شبیه ترین مردم به رسول(ص) تو بود و ما هر وقت که مشتاق دیدار پیامبر(ص) تو می شدیم، به صورت او نظر می کردیم
علی اکبر(ع) در زمان شهادت به نقل از برخی روایات ۱۸ و بنا بر برخی دیگر از اقوال ۲۷ سال داشت. در «زيارت ناحيه مقدّسه»، در بیان اوصاف و مقام والای علی اکبر(ع) آمده: «سلام بر تو اى نخستين كُشته از تبار بهترين بازمانده از نسلِ ابراهيم خليل. درود خدا بر تو و بر پدرت، آن گاه كه درباره ات فرمود: «پسرم، خداوند بكُشد آن گروهى را كه تو را كُشتند؛ چه جرأتى بر خداى مهربان و چه جسارتى در هتكِ حرمت پيامبر اکرم(ص) كردند. پس از تو، خاك بر سرِ دنيا.»
موضوعات مرتبط: نکته ها
برچسبها: حضرت علی اکبر , ع
چند هفته پیش در سفری که به ژاپن داشتم داخل هواپیما داشتم روزنامه روز قبل آساهی را می خواندم. روزنامه آساهی غنیمتی بود تا بتوانم ۱۲ ساعت پرواز تا توکیو را حداقل چند ساعتی با نگاه به مطالب آن سپری کنم. صندلی من در ردیف سمت چپ هواپیما نزدیک بالهای آن قرار داشت. چون تحمل جای تنگ برایم سخت است خواسته بودم صندلی کنار راهرو را برایم بدهند.
موضوعات مرتبط: داستان
برچسبها: خاطرات دوست قدیمی ام بهنام جاهد زاده , چرا زبان ژاپنی می خوانم
ادامه مطلب