خوشنویسی و نقاشی

طرح درس ومقالات آموشی ، علمی و آثارهنری......

خوشنویسی و نقاشی

فرامرز شاهی
خوشنویسی و نقاشی طرح درس ومقالات آموشی ، علمی و آثارهنری......

زود تر بیا...


زودتر بیا...

چتری روی سرم نیست...

من زیر باران ایستاده ام و انتظار تو را می کشم...

می خواهم قدم هایت را با تعداد قطره های باران شماره کنم...

تو قبل از پایان باران می رسی یا باران قبل از آمدن تو به پایان می رسد؟

هر وقت چلچله برایت نغمه ی دلتنگی خواند و خواستی دیوار را از میان دیدارهایمان برداری بیا...

من تا آخرین فصل باران منتظرت میمانم...


موضوعات مرتبط: جملات زیبا
برچسب‌ها: چتری روی سرم نیست

تاريخ : پنجشنبه نهم آبان ۱۳۹۲ | 22:11 | نویسنده : فرامرز شاهی |

هفته خوشنویسی گرامی باد



تاريخ : یکشنبه بیست و هشتم مهر ۱۳۹۲ | 21:25 | نویسنده : فرامرز شاهی |

نقاشی بچه ها را چگونه تفسیر كنیم .

نقاشی بچه ها را چگونه تفسیر كنیم

نقاشی زبان كودك است. كودكان برخلاف بزرگسالان هستند. آنها از طریق نقاشی كشیدن، قصه گویی، بازی كردن و… شناخته می شوند.

نقاشی به ما كمك می كند تا به دنیای درونی و روح كودك پی ببریم، بدانیم چه نیازهایی دارد، آیا كودك ناسازگار یا بیمار است؟ در بزرگسالی می خواهد چه كاره شود و… به دلیل علاقه ی بسیار ی از خانواده های عزیز و اهمیت نقاشی كودكان در این مقاله مفهوم خورشید، ماه، آسمان، زمین، اتومبیل و حیوانات رابا هم بررسی می كنیم، لطفاً توجه داشته باشید كه شما به كودك، موضوع نقاشی نمی دهید و خودش آزادانه نقاشی می كند.


موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: نقاشی بچه ها را چگونه تفسیر كنیم

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه ششم مهر ۱۳۹۲ | 22:47 | نویسنده : فرامرز شاهی |

ویژگی های افراد خلاق

ویژگی های افراد خلاق

تا حالا با افراد خلاق در زندگی خود برخورد داشته اید؟ چگونه بودند و چه ویژگیهایی داشته اند؟ حتما با این جور افراد برخورد داشته اید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید این افراد دارای چه ویژگیهایی هستند!

در ادامه مطلب با ویژگیهای افراد خلاق بیشتر آشنا خواهیم شد...



موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: افراد خلاق

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه ششم مهر ۱۳۹۲ | 16:53 | نویسنده : فرامرز شاهی |

ارتقاي كيفيت و بهره وري در آموزش و پرورش


راهكارهاي افزايش بهره وري در آموزش و پرورش

       با وجود تعاريف زياد درباره بهره وري ، به منظور اجرايي كردن آن در آموزش و پرورش مي بايست تعريفي هماهنگ و سازگار با شرايط و نيازهاي آموزش و پرورش  به كار برد و ازطريق مشاركت كليه كاركنان قدمهاي موثري را در اين راه برداشت.

راهكارهاي افزايش بهره وري مستلزم شناخت كافي وضعيت موجود و فرهنگ كاري آموزش و پرورش است. باتوجه به تفاوتهاي مهم در فرهنگ كاري سازمانها و وضعيت موجود آنها مي توان گفت راهكارهاي افزايش بهره وري نيز در آنها متفاوت خواهدبود. در سطح كلان يا ملي اين وظيفه دولت است كه با برنامه ريزي لازم زمينه ارتقاي بهره وري را فراهم سازد.  اما در سطح خرد يعني در سطح مدارس ، مديريتها و سازمانهاي آموزش و پرورش ، وظيفه مديران اين واحدهاست كه با ايجاد جو مشاركت در محيط ، در كاركنان احساس غرور نسبت به كار ايجاد كرده و با تشويق كاركنان خوب و تلاشگر، گرايش و تعلق خاطر آنان را به محيط كار بيشتر كنند.

آنها همچنين مي توانند با افزايش ميزان صميميت و ايجاد روح همكاري در محيط كار، ارتباط كاركنان و مديران را نزديك تر نموده و آنان را به مشاركت در بهبود بهره وري سازمان يا مدرسه  تحت سرپرستي خود و كاهش اتلاف منابع راغب سازند . لازمه اين امر، شناخت و تجزيه و تحليل وضعيت فعلي و ارزيابي عملكرد فرآيندهاي مختلف آموزش و پرورش و نتايج حاصل از اين فرآيندها و تلاش بي وقفه براي دگرگوني آن است كه سيستم هاي سازمان را در راستاي  بهبود مستمر و مطلوب و روند رو به رشد هدايت كند. ازجمله راهكارهاي افزايش بهره وري مي توان موارد ذيل را زير را پيشنهاد نمود:


موضوعات مرتبط: آموزشی

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه ششم مهر ۱۳۹۲ | 11:5 | نویسنده : فرامرز شاهی |

واقعیات وضعیت آموزش در ایران از زبان آمار

واقعیات وضعیت آموزش در ایران از زبان آمار

بر پايه بررسی‌های انجام شده توسط سايت برترين‌های ملتها كه آمار مقايسه‌ای بين ملتها را با استفاده از منابع معتبر ارايه می‌دهد، گزارش شاخص‌های آموزشی ايران در مقايسه با ساير كشور‌ها بسيار خواندنی است. در اين ميان ارايه مقايسه ايران با برخی كشورهای نزديك به آن نيز سودمند خواهد بود. مهمترين شاخص‌های آموزشی عبارتند از:

موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: آموزش در ایران از زبان آمار

ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه سوم مهر ۱۳۹۲ | 20:55 | نویسنده : فرامرز شاهی |

مــــدیران نالایق


 مــــدیران نالایق

انتخابات با همه ی زیبائیهای خود و با اینکه نماد دمکراسی می باشد اما در بعضی از شهرهای کوچک منتخبان را وامدار احزاب، گروهها، قومیت ها و برخی افراد فرصت طلب می نماید که این خود یکی از بزرگترین آسیب ها در صحنه ی خدمت به مردم و بی توجهی به اصل شایسته سالاری می باشد. 


موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: مــــدیران نالایق

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه یکم مهر ۱۳۹۲ | 10:13 | نویسنده : فرامرز شاهی |

9 کاری که شما را به کشتن می دهد .

خوردن غذاهای با کالری بالا اما ارزش غدایی پایین این روزها دیگر کشور جهان اول و سوم نمی شناسد. بسیاری از مردم جهان درگیر این مشکلات هستند و بدون اینکه بدانند رژیم های غذایی و سبک زندگی غلطی را دنبال می کنند.

بعضی از کارهایی که ما در طول روز انجام می دهیم، ظاهر بسیار خوبی دارد و اصلا هم خطرناک به نظر نمی رسد، در حالیکه اگر کمی به نتایج آن دقت کنیم، می بینیم خطرناک تر از آن چیزی هستند که نشان می دهند.
موضوعات مرتبط: آموزشی

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه بیست و پنجم شهریور ۱۳۹۲ | 21:34 | نویسنده : فرامرز شاهی |

اصل احترام در مدیریت

    اصل احـــــترام در مدیریت

      انسان از زمان تولد دارای شخصیت مستقل و منحـــــصر به فردی می باشد. اگرچه وراثت وعوامل دیگر در شکل گیری شخصیتی انسانها تاثیر دارند و لی اصل وجود شخصیت برای انسان  امری بدیهی و قابل قبول می باشد وبراین اساس انساس خود را دوست دارد وانانی که به او احترام می گذارند وحدود شخصیتی اورا رعایت میکنند را نیز دوست دارند.افراد خود به دیگران احترام می گذارند و علاقه دارد که به او احترام بگذارندمدیراموزشــــگاهنیز باید این اصل را رعایت کند و همه عواملی که در امر شخصت دادن به دیگران دارای تاثیر واهمیت می باشد رامانند احوال پرسی و دست دادن و لبخند زدن و تعارف کردن و ازجای خود بلند شدن و ... را در برخورد با دیگران رعایت کند. این رفتارها و حتی کارهای و فعالیتها  نباید ساختگی و تصنـــعیباشد بلکه    باید از عمق وجود شخص باشد.مدیراموزشگاه باید با اصول انسانی و اخلاقی برخاسته از مکتب ناب اسلامی به همه موارد مربوط به احتـــــــرام نسبت به دیگران توجه نماید. دانش اموزان و کارکنان و اولیا ی دانش موزان به رفتارهای احترام امیز مدیرتوجه داشته و در صورت برخورد احترام امیز مدیر احساس نزدیکی به 
مدیر اموزشگاه خواهند نمود. استفاده از کلمات احترام امیز همراه با احساس محبت فضای 
مطلوب ومناسب اموزشی وپرورشی را در اموزشگاه بوجودخواهداورد.مسلما کلیه عوامل 
انسانی اموزشگاهی نیز با شیوه احترام امیز با مدیر اموزشگاه برخورد خواهند نمود.
منبع:


موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: اصل احترام در مدیریت , مدیر , آموزشگاه

تاريخ : دوشنبه یازدهم شهریور ۱۳۹۲ | 2:5 | نویسنده : فرامرز شاهی |

مدارس موفق چگونه اند!؟

                                                     مدارس موفق چگونه اند!؟

    مدیران مدارس با تلاش برای ارتقا و بهبود فضای فیزیكی مدرسه، رعایت مسائل بهداشتی، تهیه انواع وسایل كمك آموزشی گوناگون سعی در بهبود شــــــــرایط آموزشی دارند و این گونه موارد را دلیل توســـــعه یافتگی مـــــدارس خود می دانند.اما در كنار این موارد دو نكته اساسی نیز وجود دارد كه در تامین بهداشت و سلامت جـــسم و روان   دانش آموزان و بهبود كیفیت تحصیلی آنان نقش مهمی دارد و متاسفانه گاهی مورد كم توجهی قرار می گیرد.این دو نكته یكی روش ها و برنامه های آموزشی است و دیگری فضای روانی حاكم در مدرسه كه در ارتباط با یكدیگر          می توانند الگویی از سیمای مدارس را ترسیم كنند.


موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: مدارس موفق چگونه اند

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه دهم شهریور ۱۳۹۲ | 12:49 | نویسنده : فرامرز شاهی |

یا علی


موضوعات مرتبط: خوشنوسی
برچسب‌ها: یا علی

تاريخ : جمعه هجدهم مرداد ۱۳۹۲ | 1:36 | نویسنده : فرامرز شاهی |

فجر تاسینه آفاق شکافت


موضوعات مرتبط: خوشنوسی
برچسب‌ها: فجر تاسینه آفاق شکافت

تاريخ : سه شنبه هشتم مرداد ۱۳۹۲ | 1:39 | نویسنده : فرامرز شاهی |

شب قدر


موضوعات مرتبط: تصاویر
برچسب‌ها: شب قدر

تاريخ : یکشنبه ششم مرداد ۱۳۹۲ | 4:32 | نویسنده : فرامرز شاهی |

شهر رمضان


موضوعات مرتبط: خوشنوسی
برچسب‌ها: شهر رمضان

تاريخ : شنبه پنجم مرداد ۱۳۹۲ | 4:42 | نویسنده : فرامرز شاهی |

اجرای طرح 3-3-6

اجرای طرح 3-3-6

         همه ساله شاهد تغييرات كلي در روش ها ومحتوای كتب درسي هستيم كه با طرح فوق بايد تا5سال آتي با اين تغييرات بسازيم. مديريت اين همه تغييرات بسيار مهم وحياتي خواهد بود اگر خوب دقت كنيم در طول ساليان دراز مديران مدارس ،كه ازآنها به عنوان رهبر آموزشي ياد مي شود،اختيارات چنداني جهت پيش برد اهداف عالي آموزش وپرورش درقالب اين تغييرات نداشته است.«چيزي كه هم اكنون بر مدارس ما حاكم است بيشتر مديريت عاطفي است،نه مديريت قانون.»


موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: اجرای طرح 3 , 3 , 6

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه بیست و نهم تیر ۱۳۹۲ | 13:26 | نویسنده : فرامرز شاهی |

نمونه تابلو مدیریت


موضوعات مرتبط: تصاویر
برچسب‌ها: نمونه تابلو مدیریت

تاريخ : شنبه بیست و نهم تیر ۱۳۹۲ | 12:44 | نویسنده : فرامرز شاهی |

سه فایده خانه ای که در آن قرآن خوانده شود.

رسول اکرم حضرت محمد(ص) فرمودند: 
1)خانه ای که در آن قرآن فراوان خوانده شود خیر آن بسیار گردد . 
2) به اهل آن وسعت داده شود. 
3) برای آسمانیان بدرخشد چنان که ستارگان آسمان برای زمینیان می درخشند. 
متن حدیث: 
اِنَّ البَیتَ اِذا کَثُرَ فیهِ تِلاوَةُ القُرآنِ کَثُرَ خَیرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ کَما تُضی ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنیا

منبع:«اصول كافى، جلد 2 صفحه 610»


موضوعات مرتبط: آموزشی ، جملات زیبا
برچسب‌ها: سه فایده خانه ای که در آن قرآن خوانده شود

تاريخ : جمعه بیست و هشتم تیر ۱۳۹۲ | 7:14 | نویسنده : فرامرز شاهی |

ماه رمضــــــــــــان


موضوعات مرتبط: تصاویر
برچسب‌ها: ماه رمضــــــــــــان

تاريخ : چهارشنبه بیست و ششم تیر ۱۳۹۲ | 10:22 | نویسنده : فرامرز شاهی |

حال و آینده آموزش و پرورش ایران

                        حال و آینده آموزش و پرورش ایران


مشكلات اساسی آموزش و پرورش را می توان در دو گروه كلی (۱- مشكلات بیرونی ۲-شكلات درونی) به شرح زیر طبقه بندی كرد:
الف _ مشكلات بیرونی
     توسعه نیافتگی كشورهای جهان سوم (كه ایران نیز جزو آنها است) و تحولات روزافزون علوم و فناوری جوامع پیشرفته و در حال توسعه، متكی بودن هزینه های تعلیم و تربیت به دولت و افزایش سطح توقعات مردم برای مطالبه آن، كمبود منابع مالی برای ساخت، تجهیز و اداره مدارس و پیچیدگی روشهای جلب مشاركت مردم در امور تعلیم و تربیت را می توان جزو مشكلات بیرونی نظام آموزش و پرورش برشمرد كه بسیاری از كشورهای جهان مثل كشور ما با آن مواجه هستند.پایین بودن سطح حقوق و دستمزد معلمان و عدم امكان جذب افراد مستعد و با سطح هوش بالا برای این شغل مهم (كه همین امر موجب كم ارزش شدن شغل معلمی شده و حتی هوشمندان شاغل در مدارس را نیز تحت تأثیر قرار داده است.) سایه شوم و غول آسای كنكور سراسری بر نظام آموزشی كشور (به ویژه در دوره متوسطه)، كه ناكارآمدی این دوره تحصیلی را به دنبال داشته است، نیز جزو مهمترین مشكلات بیرونی آموزش و پرورش محسوب می شود.
ب- مشكلات درونی
   روشهای فعلی گزینش، جذب، تربیت و نگهداشتن نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش، ناكارآمدی نظام انتخاب مدیران به ویژه در سطح ادارات آموزش و پرورش (اعم از ستادی، استانی و منطقه ای)، عدم پویایی در مدیریت آموزشگاه ها به ویژه در زمینه جلب مشاركت اولیا و معلمان برای اداره بهتر مدارس، ناكارآمدی نظام كنترل، نظارت و ارزشیابی علمی از برنامه ها، طرحها، روشها و عملكردها كم اثربخش بودن برنامه های درسی موجود، به علت مبتنی نبودن بر نتایج تحقیقات علمی و عدم انطباق با دانش و فناوری روز. پایین بودن سواد علمی معلمان و عدم انگیزه و علاقه آنها برای تدریس فعال در كلاسهای درس نبودن عشق به آموختن، محبت و روابط انسانی و صمیمی بین كادر مدیریت مدارس، معلمان و دانش آموزان و در نتیجه كمبود نشاط در مدرسه نیز از مهمترین مشكلات درونی آموزش و پروش است.
البته شاید دهها مشكل دیگر را بتوان احصا كرد، لیكن اگر آموزش و پرورش بتواند ظرف ۲۰ سال آینده همین ۱۲ مشكل بیرونی و درونی را حل كند، بی شك آموزش و پرورش ما از سال ۱۴۰۰ به بعد مسیر تحول كیفی را طی خواهد كرد.
ب _ ۱ _ ارتباط برنامه های آموزش و پرورش با برنامه های توسعه كشور
   چند سال است كه مدرسه محوری مطرح شده و برنامه هایی در جهت تحقق درازمدت این امر به اجرا گذاشته شده است. در حال حاضر مدیران مدارس به وسیله معلمان انتخاب می شوند. اما نمی توان گفت معلم در مدرسه سالار است. دانش آموز هم سالار نیست. بلكه بیشتر روزمره گی سالار است.
      شوراهای دانش آموزی با انتخاب دانش آموزان ایجاد شده است، لیكن تا ایفای نقش شوراهای دانش آموزی در مدارس و مناطق، راه درازی در پیش است. اگر برنامه های جدید و دقیق زودتر تهیه و به مرحله اجرا گذاشته شود و از روزمره گی و عادت های نامطلوب پیشین زودتر عبور كنیم، به مدرسه محوری نزدیكتر خواهیم شد. هر چند كشور ما در ابعاد گوناگون توسعه نیافته است؛ لیكن به تجربه اثبات شده كه بخشهایی كه دارای درآمدهای اختصاصی هستند (مثل وزارت نیرو، پست و تلگراف و تلفن، وزارت صنایع و معادن، بازرگانی، شهرداریها و...) می توانند تا حدودی پاسخگوی بخشی از نیازهای ضروری مردم مثل آب، برق، تلفن، ارسال مراسلات، خودرو، مواد غذایی، آسفالت، فضای سبز، علایم راهنمایی و رانندگی و... باشند. لیكن بخشهای اجتماعی مثل آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، كار و امور اجتماعی و مسكن و شهرسازی و... كه فاقد درآمد هستند، به سختی قادر به تأمین حداقل نیازهای مردم هستند.البته در مقایسه كیفی ارایه خدمات و محصولات، چه بخشهای فاقد درآمد و چه بخشهای دارای درآمد، متأسفانه محصولات و خدمات ارایه شده، كمتر در حد استاندارد است.
به طور كلی در همان روستایی كه دارای آب، برق، گاز، تلفن، خانه بهداشت و پزشك و مدرسه است كیفیت خدمات هیچ دستگاهی نسبت به دیگری رجحان ندارد. در این زمینه همه این خدمات به طور هماهنگ دارای نارساییهای هستند، كه مدیریت و منابع انسانی بیشترین نقش را در كیفیت توسعه همه جانبه و پایدار به عهده دارد.بنابراین می توان گفت، برنامه های آموزش و پرورش به همان میزان در جهت توسعه همه جانبه و پایدار است، كه برنامه های سایر بخشها است.

 


موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: حال و آینده آموزش و پرورش ایران , سند چشم انداز , گزینش , جذب

ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه نهم خرداد ۱۳۹۲ | 23:27 | نویسنده : فرامرز شاهی |

لیلة الرغائب

      امشب از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنی، صاحبخانه برای استقبال می آید.با طبقی از آرزوهایی

         که می خواهی...امشب ..لیلة الرغائب ...مراقب آرزوهایت باش...


برچسب‌ها: لیلة الرغائب

تاريخ : پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 23:28 | نویسنده : فرامرز شاهی |

ثواب تلاوت قرآن براى جوان

   تلاوت قرآن از هرکس و در هر زمان و مکان باشد خوب و با ارزش است اما از بعضى افراد جالبتر و باارزشتر است . و جمله ، تلاوت قرآن از جوان است ، موید این موضوع است . در این باره به حدیثى که از امام صادق علیه السلام وارد شده ، توجه فرمایید:

   هرکس در جوانى قرآن بخواند و مومن هم باشد قرآن با گوشت و خونش بیامیزد و خداوند او را با فرشتگانى که نماینده و سفیر حق اند و فرشتگان نویسنده اعمال ، همدم و قرین سازد و در روز قیامت قرآن براى او حایل و مانع از آتش جهنم خواهد بود و در حق وى دعا کند و گوید: بارالها، هر کارگرى به اجرت کار خود رسید جز کارگر من ، (و تلاوت کننده من ) پس بزرگترین و گرامى ترین بخشش هاى خود را نصیب او گردان .


موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: ثواب تلاوت قرآن براى جوان

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه هفتم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 0:6 | نویسنده : فرامرز شاهی |

مباش در همه عالم امیدوار کسی....


موضوعات مرتبط: خوشنوسی
برچسب‌ها: مباش در همه عالم امیدوار کسی

تاريخ : جمعه بیست و سوم فروردین ۱۳۹۲ | 13:20 | نویسنده : فرامرز شاهی |

صبر در مدیریت

صبر در مدیریت
اميرمؤ منان على (ع ) فرمود:
اَلصَّبْرُ ثَمَرَةُ الاْ يمانِ
صبر، ميوه ايمان است .


((کلمه سختی 102 مرتبه وکلمه صبر نیز 102 مرتبه درقران کریم ذکرشده است ))


والعصر ، ان الانسان لفی خسر ، الاالذین امنوا وعملو الصالحات و تواصو بالحق و تواصوا بالصبر . ( قران کریم سوره عصر )
سوگند به عصر که همانا انسان در زیانکاری است مگر انان که ایمان اوردند و کردار شایسته کردند و توصیه به به حق و صبر کردند.
وقتی دیدید نمی توانید چیزی را تغییر دهید صبرکنید تا خدا آن را تغییر دهد . نهایت بلا قلت صبراست هیچ کس را روزی ای وسیع تر از صبر نداده اند. پیامبر اکرم (ص )
صیر در تمام امور زندگی برای همه مهم ومفید است وتاکید قران و بزرگان در اهمیت آن برای همه مشخص است . بعضی ها به تقسیم بندی صبر در زندگی پرداخته و صبررا در مصیبت وصبر در معصیت و صبر در عبات دیده اندو بعضی ها به تاثیرات عملی صبر پرداخته اند وعده ای دیگر در روان شناسی به آن توجه کرده اند آنچه که مهم است جایگاه صبر در مدیریت آموزشگاهی است
مدیران مدارس در فعالیتهای روزمره آموزشگاه از صبر می توانند استفاده های زیادی ببرند . خیلی از مدیران افسوس قضاوت های عجولانه و رفتارهای کنترل نشده را می خورند . صبر در انجام کارها ودر برخورد با رفتارها کمک بزرگی به مدیران و مجموعه آموزشی می نماید . حتی در بر آوردن خیلی از خواسته ها توصیه شده ایت کمی صبر نمایند. و فورا خواسته ای را بر آورده ننمایند صبر و تامل در پاسخگویی کلامی و صبر وتامل در خیلی از تصنیم گیری ها اثرات مفید وموثری خواهد داشت .مدیران از نیت و افکار دانش آموزان و معلمان واز وقایع اتفاق افتاده قبلی یا آینده مطلع نیستند . و لی با کمی هوشیاری و تامل رفتارهای درست را می توانند در محیط آموزشی از خود بروز دهند. خیلی از فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس در زمان خود وبا شرایط مناسب اتفاق خواهد افتاد . صبر وشکیبایی مدیران در رفع مشکلات آموزشگاهها تعیین کننده است . همانگونه که مدیران دارای احساسات و اراده برای انجام فعالیت بوده معلمان و دانش اموزان نیز دارای رفتار ها متفاوت و احساسات می باشند . دانش آموزان ومعلمان از محیط خانوادگی و اجتماعی وارد آموزشگاه می گردند و عوامل مختلفی بر عملکرد ورفتار آنالن تاثیر می گذارد بنابراین مدیران آموزشگاهها باید بدانند که در انجام فعالیتها و تصمیم گیری ها ارداه های دیگری هم دخالت دارند.
صبر وتامل مدیران فرصت رفتارهای سنجیده و پخته رابه وی داده و شخصیت کاملی رادر محیط آموزشگاهی معرفی می نماید.
در پایان جمله دیگری از کلام گهربار امام علی (ع ) آورده می شود:
می خواهی صفاتی به تو بیاموزم که خداوند ترا به آنها متنفع سازد.
دانش آموز که دانش دوست مومن است .
صبر پشتیبان او و عقل رهبر و عمل قیم و مدرا پدر و ملایمت برادر اوست .
صبر امیر سپاه به شمار می رود .
هرکه را شکیبایی ( صبر ) نرهاند بی تابی اش تباه گرداند.

 


موضوعات مرتبط: نکته ها
برچسب‌ها: صبر در مدیریت

تاريخ : جمعه بیست و سوم فروردین ۱۳۹۲ | 12:31 | نویسنده : فرامرز شاهی |

داستانی از سقراط

داستانی از سقراط

      روزی سقراط (حکیم معروف یونانی)، مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثر است. علت ناراحتیش را پرسید، پاسخ داد: در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم. سلام کردم، جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذشت و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم."

    


موضوعات مرتبط: داستان
برچسب‌ها: داستانی از سقراط

ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه بیست و دوم فروردین ۱۳۹۲ | 13:10 | نویسنده : فرامرز شاهی |

تبریک

یا مقلب القلوب و الابصار
 یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال 

حول حالنا الی احسن الحال

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد

 به دوستان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده وامید وارم در پرتو عنایت حضرت ولی عصر (عج) سالی سرشار از خیر و برکت و معنویت

داشته باشید.


تاريخ : یکشنبه یازدهم فروردین ۱۳۹۲ | 12:52 | نویسنده : فرامرز شاهی |

7 عادتی که افراد موفق ندارند!

7 عادتی که افراد موفق ندارند!

کارهای زیاد اما وقت کمی برای انجام دارید. شاید شما هم در اطراف خود افرادی را دارید که همه کارهای خود را به خوبی و بدون استرس انجام می دهند و وقت هم کم نمی آورند. همه چیز را مدیریت کنند و در آخر هفته نیز به کارهای شخصی خود برسند.


برچسب‌ها: 7 عادتی که افراد موفق ندارند

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه سوم فروردین ۱۳۹۲ | 2:37 | نویسنده : فرامرز شاهی |

15اسفند، روز درختکاری

 اسفند، روز درختکاری 15  

به دست خود درختی می نشانم          به پایش جوی آبی می کشانم

کمی تخـم چــمن بر روی خاکش          برای یــــــادگاری می فشـــانم

درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است. درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه شهروندان و صفا و پاکی طبیعت می باشد، درختان همواره در زندگی بشر موثر بوده اند. قرنهاست که آدمی در سایه شاخسارشان از شدت گرما و تابش خورشید در امان مانده و از میوه های الوان و شیرینشان بهره مند گشته است. آوای پرندگان که در لابلای شاخسارشان مأوا گزیده اند، روح و جانش را صفا بخشیده و قلب وی را مملو از خوشی و شادابی نموده است. در دل زمستان سرد نیز بار دیگر به مدد هیمه ای که از تنه درختان فراهم آورده و آتشی که از آن افروخته سرما و یخبندان را تاب آورده و با آنها دست و پنجه نرم کرده است و بار دیگر این شکوفه های زیبای درختانند که به او نوید فرا رسیدن بهاری دل انگیز را می دهند.

به این ترتیب بهره مندی هایی که از درختان عاید بشر می گردد بیشمار است و اگر درختان را


برچسب‌ها: 15اسفند , روز درختکاری

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه چهاردهم اسفند ۱۳۹۱ | 22:35 | نویسنده : فرامرز شاهی |

شکسته نستعلیق .تقدیم به دوستان


موضوعات مرتبط: خوشنوسی
برچسب‌ها: شکسته نستعلیق

تاريخ : پنجشنبه دهم اسفند ۱۳۹۱ | 14:10 | نویسنده : فرامرز شاهی |

ما چقدر زود باور هستیم.

دانشجويي که سال آخر دانشکده خود را مي گذراند به خاطراي پروژه  ای  که انجام داده بود جايزه اول را گرفت.
او در پروژه خود از50 نفر خواسته بود تا دادخواستي مبني بر کنترل سخت يا حذف ماده شيميايي «دي هيدورژن مونوکسيد» توسط دولت را امضا کنند و براي اين درخواست خود، دلايل زير را عنوان کرده بود:

1-مقدار زياد آن باعث عرق کردن زياد و استفراغ مي شود.

2-يک عنصر اصلي باران اسيدي است.

3-وقتي به حالت گاز در مي آيد بسيار سوزاننده است.

4- استنشاق تصادفي آن باعث مرگ فرد مي شود.

5-باعث فرسايش اجسام مي شود.

۶-حتي روي ترمز اتومبيل ها اثر منفي مي گذارد.

7-حتي در تومورهاي سرطاني يافت شده است.

از پنجاه نفر فوق، 40 نفر دادخواست را امضا کردند. 9 نفر به طور کلي علاقه اي نشان ندادند و اما فقط يک نفر مي دانست که ماده شيميايي «دي هيدروژن مونوکسيد» در واقع همان آب است!

عنوان پروژه دانشجوي فوق «ما چقدر زود باور هستيم» بود!


یاد آوران90


موضوعات مرتبط: داستان

تاريخ : شنبه پنجم اسفند ۱۳۹۱ | 23:23 | نویسنده : فرامرز شاهی |

هرگز تسليم نشو

« فلسفه مورچه »

     تا به حال چيزي درباره فلسفه مورچه شنيده و يا خوانده ايد؟ به نظر من هر كسي بايد درباره
 مورچه ها مطالعه كند. آنها يك فلسفه چهاربخشي شگفت انگيز دارند كه اولين بخش آن اين است:
 
" مورچه ها هرگز تسليم نمي شوند." فلسفه خوبي است. اگر آنها به سمتي پيش بروند و شما
سعي كنيد متوقف شان كنيد به دنبال راه ديگري مي گردند. بالا مي روند، پايين مي روند،
دور مي زنند. آنها به جستجوي خود براي يافتن راهي ديگر ادامه مي دهند. چه فلسفه كارآمدي؛
هرگز از جستجوي راهي كه تو را به مقصد مورد نظر مي رساند دست نكش.

بخش دوم: "مورچه ها كل تابستان را زمستاني مي انديشند." اين نگرش مهمي است. نمي توان اين قدر ساده لوح بود كه گمان كرد تابستان براي هميشه ماندگار است. پس مورچه ها وسط تابستان در حال جمع آوري غذاي زمستانشان هستند. يك حكايت قديمي مي گويد: "خانه ات را در تابستان بر روي شن نساز." چرا به اين پند نياز داريم؟ زيرا مهم است كه آينده نگري كنيم. در تابستان بايد فكر توفان را هم بكنيم. بايد همچنان كه از آفتاب و شن لذت مي بريد به فكر سنگ و صخره هم باشيد. سومين بخش از فلسفه مورچه اين است: " مورچه ها كل زمستان را تابستاني مي انديشند."


موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: « فلسفه مورچه »هرگز تسليم نشو , آينده را ببين , مثبت بمان و همه تلاشت را بكن

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه پنجم اسفند ۱۳۹۱ | 23:20 | نویسنده : فرامرز شاهی |
<< مطالب جدیدتر         مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By M a h S k i n:.